استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

دیدار استاندار خراسان رضوی با آزادگان دفاع مقدس | سرگذشت آزادگان برای نسل جدید درس آموز است

  • کد خبر: ۱۷۹۷۴۵
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
دیدار استاندار خراسان رضوی با آزادگان دفاع مقدس | سرگذشت آزادگان برای نسل جدید درس آموز است
استاندار خراسان رضوی گفت: آزادگان و خانواده‌هایشان اسوه‌های مقاومت هستند و باید به مردم معرفی شوند، زیرا مطالعه سرنوشت آزادگان، برای نسل جدید درس‌های بزرگی به همراه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری همزمان با سالروز ورود آزادگان به کشور، پنجشنبه شب با تنی چند از آزادگان دوران دفاع مقدس و خانواده آنان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار خراسان رضوی در این دیدارها خاطرنشان کرد: آزادگان و خانواده‌های آنان اسوه های مقاومت و صبر هستند،آزادگان در اسارت و خانواده‌های در انتظارشان، عرصه صبر و مقاومت را به نمایش درآوردند.

وی بیان کرد: زندگی آنان خاص است و جوانان باید از این زندگی‌ها درس بگیرند و سرگذشت آنها را مطالعه کنند.

یعقوبعلی نظری گفت: اگر خاطرات آنها را مطالعه کنیم با دنیای عجیبی روبرو می‌شویم، ما باید قدر این گنجینه‌ها را بدانیم و از وجودشان و تجربیاتشان استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی در این دیدارها با آزاده سرافراز «محمدصادق دربان لقمانی» جانباز و آزاده ای که بعد از ۱۰ سال به آغوش خانواده اش برگشته بود و همچنین آزادگان حسین احمدی(پدر) و علیرضا احمدی(پسر) که هر دو هشت سال در اسارت بودند، گفتگو کرد.

بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی سه هزار و ۲۴۴ رزمنده دفاع مقدس در زندان‌های رژیم بعث عراق بین چند ماه تا ۱۰ سال اسیر بوده اند و همچنین ۱۵۱ نفر در دوران مبارزات انقلاب در زندان‌های رژیم ستمشاهی تحمل حبس کرده اند.

۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به کشور است.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->